Laatste paar dagen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Fenna Ansems - WaarBenJij.nu Laatste paar dagen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Fenna Ansems - WaarBenJij.nu

Laatste paar dagen

Door: Fenna

Blijf op de hoogte en volg Fenna

13 Februari 2010 | Ghana, Accra

Hooi lieve iedereen,
Ik ben net terug van een avondje wat drinken met huisgenootjes en een paar jongens van de andere studentenhuizen in rubstone. Het is aan het einde van de straat en is heel gezellig! Relaxte stoelen en reggea en goedkoop drinken.
Morgen gaan we naar Accra (of inmiddels vandaag) om naar de artmarkt te gaan, wat spullen te kopen en even op snel internet te gaan.
Verder hebben we de afgelopen dagen vooral lekker gezwommen en lekker rustig aan gedaan. Ik ben woensdag samen met Bo en Linda met Muriëlle meegeweest naar Kasseh. Ze ging hier seksuele voorlichting geven en ik heb ook een deel van deze les gegeven. We hebben een tijdje met de leraren gepraat en ze o.a. het gebruik van tampons uitgelegd waarin ze erg geïnteresseerd waren. Ze waren verder erg aardig. Het geven van de les was heel erg anders dan in Nederland. De jongens (want het was een klas van jongens rond de 16 t/m 18 jaar) waren erg rustig en luisterden allemaal netjes. Toen ik ze vroeg wat ze later wilden worden duurde het even voordat er vingers kwamen, maar gelukkig kwamen er daarna heel veel antwoorden!
Wel kan er nog veel gebeuren en ik heb ook echt zin om maandag aan de slag te gaan! Verder zijn we naar de markt in Kasseh geweest om wat groenten te kopen. Ze hebben hier veel meer als dat ik had gedacht, kool, komkommers, wortels, tomaten, kleine paprika’s en er zijn zelfs appels en ook ananas en mango’s. Toch wat beter dan alleen uien en tomaten ;).
Verder zijn we nog een keer gaan zwemmen bij Maranatha, in de zee, heb ik voor het eerst met een Ghanees gebeld (om op Maranatha te komen, erg grappig), gaan zwemmen bij tjsarley kopey en hebben daar gegeten en dus wat gedronken bij rubstone.
’s Avonds zitten we of met wat mensen in de tuin te kletsen en te drinken of dus in rubstone. We hebben nu wel nachtelijk bezoek van een muis op het dak (die dit dak ook erg lekker vind). Hoop dat hij snel vol zit in elk geval. Vanavond zijn we uitgenodigd voor het feest op Maranatha. Hier is een bonfire en veel muziek zei Winfred (baas van de school en het beach resort). Heb er zin in, ben benieuwd hoe ze hier feesten.
Ik ga nu echt wat foto’s op mijn picasa zetten. De link hiervan is www.google.com/picasafafennans. Ik zit nu in het internetcafe, maar hier kennen ze picasa niet zo goed dus het gaat heel erg langzaam. Ik doe mijn best ;)
Ik weet niet wanneer ik weer op internet kan, want in Ada is het erg erg heeeel erg traag.
Heel veel liefs Fenna

  • 13 Februari 2010 - 13:39

    Fenna:

    Hooi! Ik heb net geprobeerd om foto's op mijn picasa te zetten, maar ze zijn te groot voor deze pc. Ik ga ze thuis kleiner maken (handig die jongens van werktuigbouwkunde die ook verstand van pc's hebben) en hoop dat ik er dan binnenkort wat op kan zetten!

  • 13 Februari 2010 - 14:29

    Alyssa:

    Hey lieve Fenna,
    hebben ze chips?
    xxx

  • 13 Februari 2010 - 16:57

    Stefan Kort:

    Holaaa nice dat alles goed gaat! Goeie vraag: Is er uberhaupt chips!?:P

    xx

  • 14 Februari 2010 - 18:00

    Daniëla:

    Hee Fen,

    Leuk dat je het zo naar je zin hebt zeg :D
    Hier in Nederland ligt er weer sneeuw en vriest het behoorlijk!
    Geniet lekker en veel succes op je stage! Dat gaat vast goedkomen :D

    Liefs
    Daniëla

  • 15 Februari 2010 - 03:02

    Melanie P:

    Hey reismaat!

    Goed te horen dat je het lekker naar je zin hebt!

    Wilde net je foto's checken, maar je link doet het niet. Zal wel aan mijn internet liggen!

    Gaaf dat je al hebt meegeholpen met lesgeven! Spannend! Hoe verliep het spreken in het Engels?
    Spreken ze ook Engels goed?

    Meid, geniet ze nog lekker daar en succes morgen!

    Groetjes,
    Mel xxx

  • 17 Februari 2010 - 12:53

    Sanne B:

    Heej Fen!
    Wat een leuke verhalen allemaal! (Deze en die van over de mail!) Volgens mij zit je daar echt al op je plek! Hier gaat het ook allemaal goed, ik ben twee x met Ellen en Annelot wezen carnavallen in Ulvenhout! En romantisch valentijnsdag gevierd haha.

    Hoe was je eerste dag maandag? Viel het mee? Lieve kindjes allemaal? Of was maandag nog niet je eerste dag stage?

    Ik wens je heel veel plzier! Ik mail over 1,5 week pas weer.. Want vertrek vrijdagochtend naar Zwitserland :D

    Meis ik denk aan je!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Stage in Ghana

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2010

Blafono bye bye

06 Juni 2010

Jarig in Afrika

23 Mei 2010

Fietstochten en feestjes

07 Mei 2010

afscheid en nieuw bezoek

07 Mei 2010

afscheid en nieuw bezoek
Fenna

Actief sinds 08 Jan. 2010
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 47896

Voorgaande reizen:

07 Februari 2010 - 20 Juni 2010

Stage in Ghana

Landen bezocht: